לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    הליך משפטי שמתבצע מול הרשם לענייני ירושות

    החוק מאפשר לכל יורש להסתלק מהירושה – בין אם מכל החלק שלו בעיזבון ובין אם מחלק ממנו בלבד. באופן דומה ניתן להסתלק מצוואה, כשלמעשה מדובר באותו הליך משפטי שמתבצע מול הרשם לענייני ירושות. חשוב להדגיש כי הסתלקות מירושה הינה צעד בלתי הפיך (אלא אם כן בוצע תחת איום או בהשפעת הונאה), ולכן מומלץ לשקול זאת היטב. עו"ד יוסי ברקוביץ' מסייע הן בייעוץ מקצועי ומקיף והן ביישום מהיר של כל החלטה.

    באילו מצבים מומלצת הסתלקות מירושה?

    * ויתור לטובת הורה – כשאחד ההורים הולך לעולמו, חוק הירושה קובע כי מחצית מדירת המגורים שלו שייכת לבן/בת הזוג שעדיין בחיים, והמחצית השנייה שייכת לילדים (בחלוקה שווה ביניהם). מצב כזה מייצר תלות של בן/בת הזוג בילדים, שיכולים באופן עקרוני לתבוע פירוק שיתוף במקרקעין. הסתלקות מהירושה של הילדים, לפחות לגבי הזכויות בדירת המגורים, מקנה להורה את השקט הנפשי ואת הביטחון הדרוש להתמודדות עם החיים כאלמנ/ה.

    * שיקולי מס – מצב נוסף שבו כדאי להסתלק מירושה הוא כשיש חשש לחבות מס גבוהה אם מממשים את הצוואה או את הוראות חוק הירושה כלשונן. במקרים אלה תכנון מס מדויק, כמובן בעזרת עורך דין מנוסה, ימומש באמצעות הסתלקות מהירושה והסכם בין היורשים.

    * ירושה שכוללת חובות כבדים – אמנם החוק לא מאפשר לגבות מיורש סכום גבוה יותר מחלקו בירושה, אבל במקרים שבהם אדם שהלך לעולמו הותיר חובות כבדים, היורשים עשויים לרצות לחסוך לעצמם את הטרחה ולהסתלק מהירושה.

    ייעוץ מדויק ויישום יעיל של כל החלטה

    החוק כאמור מאפשר הסתלקות מירושה גם באופן חלקי וגם באופן מלא. כמו כן ישנה בחירה בין הסתלקות ספציפית, כלומר ויתור על חלק בירושה לטובת אדם ספציפי, לבין הסתלקות ספציפית – מצב שבו החלק מהעיזבון שהאדם ויתר עליו מתחלק בין שאר היורשים. עו"ד יוסי ברקוביץ' צבר ניסיון רב בתחום הצוואות והירושות, ומעמיד אותו לרשות כל מי ששוקל להסתלק מירושה. השירות – שכולל כאמור ייעוץ ויישום של כל החלטה שתקבלו – ניתן מתוך תחושת אחריות, בזמינות גבוהה ועם יחס אישי.

    הליך משפטי שמתבצע מול הרשם לענייני ירושות

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      מסמך משפטי בעל חשיבות גבוהה
      צוואה היא מסמך משפטי בעל חשיבות גבוהה מאד בעיני מוסדות המדינה ולא בנקל אפשר לערער על תוכן הצוואה או לגרום לכך שהוא לא ייצא לפועל כלשונו. כאשר אדם זה או אחר חש מקופח או חושב שנעשה לו עוול לאחר שהוא...
      להמשך קריאה
      מצב בו הליך משפטי מורכב ביותר
      אחרי פטירתו של אדם זה או אחר יצטרכו קרובי המשפחה שלו לטפל בכמה וכמה נושאים בירוקרטיים שקשורים לפטירה – הנפקת תעודת הפטירה הרשמית, סגירת חשבון בנק וכמובן בדיקה האם הוא הותיר אחריו צוואה שבה מפורט אופן חלוקת העיזבון שלו. למשך...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support