לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    סכסוכי ירושה בין אחים

    עורך דין סכסוכי ירושה

    סכסוכי ירושה בין אחים הם תופעה נפוצה, בשל המשמעות הכלכלית של הירושה וחלוקת העיזבון שהותיר אחריו המנוח, בשילוב הערך הסנטימנטלי והמורכבות הרגשית שבדבר. סכסוכי ירושה בין אחים יכולים לקרות בכל משפחה, כאשר בדרך כלל הסכסוך מתחיל כאשר היורשים מגלים כי העיזבון אינו מחולק באופן שווה בין האחים וחלקם מרגישים מקופחים עד כדי ערעור על תקינות צוואת המנוח, במיוחד אם יש להם חשש כי אחד מהאחים שקיבל חלק גדול השפיע על המוריש בדרך לא ראויה והולמת.

    סכסוכי ירושה בין אחים עלולים להיות קשים ומרים, עד לכדי ניתוק הקשר בין האחים וסירוב להיפגש ולדבר. מעבר לסכסוך המעיב על הקשרים המשפחתיים יש לתופעה השלכות כלכליות על היורשים מאחר וחלוקת הירושה צפויה להתעכב, ויש להתמודד עם עלויות עורכי דין ומורכבות ההליך המשפטי. על מנת להימנע מסכסוך קשה ומר בין אחים בגלל הירושה כדאי לפנות לעורך דין לענייני משפחה, צוואה וירושה ולו על מנת לאפשר לו לגשר בין האחים המסוכסכים ולהגיע להסכם ביניהם לגבי חלוקת העיזבון בדרך המקובלת על כל האחים.

    איך צולחים סכסוכי ירושה בין אחים?

    סוגיה משפטית מורכבת

    בתי המשפט לענייני משפחה נאלצים להתמודד לא פעם עם סוגיות משפטיות מורכבות וממושכות הנוגעות לסכסוכי ירושה בין אחים. בתי המשפט מעוניינים לדאוג לחלוקת העיזבון שהותיר אחריו המנוח לפי בקשתו (רצונו החופשי) ועל פי הוראותיו בצוואה, אך המערכת המשפטית מציעה דרכים שונות, חלקן יצירתיות מאוד, להתנגד לצוואה הקיימת כדי לחלק את העיזבון בצורה שוויונית בין האחים.

    כאשר האחים היורשים מגלים כי חלקם בעיזבון המנוח אינו שווה, עולות אמוציות רבות ולא מעט מטענים מהילדות מופיעים מחדש. בסכסוכי יורשים בין אחים ניתן לראות אחים הנזכרים בתקופת ילדותם, הם עשויים להרגיש מקופחים, פחות אהובים ביחס לאח שירש חלק גדול בעיזבון ועלולות לצוץ גם טענות בגין השפעה בלתי הוגנת של אחד האחים בכדי לקבל נתח גדול יותר, טענות בגין אי כשרות ושפיות של המוריש, תלונות על טיפול לקוי במוריש ועוד.

    כדי להימנע מקרע משפחתי ומנתק קשה וממושך בין האחים – מומלץ לאחים היורשים לבחור עורך דין מיומן בפתרון סכסוכי יורשים על מנת להגיע להסכמה משותפת לגבי חלוקת העיזבון של המנוח. חשוב לציין כי פתרון סכסוכי ירושה בין אחים מחייב הכרות מעמיקה עם הפסיקות העדכניות ביותר, ויש להפגין יצירתיות וכישרון רב כדי להגיע להסכם המקובל על כל האחים.

    ניסיון להגיע לפשרה מוסכמת

    בשלב הראשון, מומלץ לאחים המסוכסכים עקב הירושה לפנות ראשית להליך הידברות, כך ניתן לקדם פתרונות יצירתיים לסיום הסכסוך, אלו פתרונות שבתי המשפט לענייני משפחה אינם יכולים להציע לאחים המסוכסכים וכך ניתן להגיע לפתרון מקובל המונע קרע משפחתי וכך נמנעים גם מהליך משפטי ארוך, מורכב ויקר.

    עורכי הדין אליו פונים הצדדים יפנו זה אל זה על מנת לנסות לקדם מהלך של הידברות.

    התנגדות לצוואה

    פתרון נוסף לסכסוכי ירושה בין אחים הוא להגיש התנגדות לקיום צוואה, את ההתנגדות מגיש אח אחד או כמה אחים שחשים כי הם הופלו לרעה או שאחד מהאחים גרם להשפעה בלתי הוגנת על המוריש. ניתן להגיש התנגדות לקיום הצוואה שהותיר אחריו המנוח אם נפלו פגמים צורניים בצוואה, נמצאה צוואה מאוחרת, יש חשד להשפעה לא הוגנת, אי כשרות לעריכת הצוואה ומסיבות נוספות.

    העולם המשפטי המורכב של התנגדות לירושה סבוך ביותר ומקיף בחובו אין סוף אפשרויות ולכן חשוב שעורך הדין אליו פונים, יהא כזה שעוסק אך ורק בתחום הנ"ל למוד ניסיון ובעל ניסיון רב בבתי המשפט השונים.

    סכסוכי ירושה בין אחים

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מידע נוסף בנושא

      סכסוכי ירושה

      הרגע בו משפחה אמורה לחלק את העיזבון שהותיר אחריו קרוב המשפחה שנפטר, לרוב הורה או בן/ בת הזוג הוא רגע לא קל. בין אם החלוקה אמורה להתבצע על פי צו ירושה כשהעיזבון מחולק  בין יורשיו החוקיים של המנוח ובי אם על פי צוואה, הדבר אינו פשוט  ועלול לעורר מחלוקות במצבים מסוימים. כדי להתגבר על מחלוקות וסכסוכים שעולים חשוב לשכור את שירותיו של  עורך דין סכסוכי ירושה המתמצא בכל אותן סוגיות משפטיות וידע לגשר ולפתור סכסוכים אלה בהתאם לכתוב בחוק ועל פי תקדימים משפטיים שניתן להיעזר בהם.  עורך הדין יוסי ברקוביץ' הינו מומחה בתחום דיני ירושה שעזר ללקוחות רבים בארץ ומעבר לים לפתור סכסוכים שנוצרו בין יורשים בזמן חלוקת העיזבון ומעבר לכך מסייע בכל ההליכים הקשורים למימוש ירושה או קיום צוואה.

      מהו תפקידו של עורך דין סכסוכי ירושה?

      כאשר נקלעים למצב של מחלוקות וסכסוכים שנוצרים, חשוב לעצור את הרוחות לפני שיתלהטו מדי ולהבין שרק גורם מקצועי יוכל להוציא אתכם מהפלונטר שנקלעתם אליו. עורך דין סכסוכי ירושה שהוא בעל ניסיון רב נתקל במצבים סבוכים  בהם המסוכסכים היו בטוחים שלא ניתן למצוא להם פתרון, וכנגד כל הסיכויים מבחינתם הצליח להביא אותם אל עמק השווה או לחילופין להציג ראיות אשר יצדיקו את טענתו של אחד הצדדים. העובדה שעורך הדין הוא מצד אחד גורם ניטרלי ונטול אינטרסים ומצד שני מקצועי ובקיא בתחום יביא בסופו של דבר לסיום הסכסוך. ניתן למנוע הרבה מחלוקות על ידי עריכת צוואה מבעוד מועד. עם זאת גם כשיש צוואה עלולות לצוץ מחלוקות. וטענות. כדי שטענת אחד הצדדים על כך שישנה בעיה בצוואה תקבל תוקף, יש להגיש התנגדות לקיום צוואה בעזרתו של עורך הדין.

      סיכום דבר

      כאשר צצים סכסוכי משפחה על רקע ירושה, חשוב שלא להיסחף לתוך העניין ולהעביר את המושכות לידיו של גורם שלישי שהוא ניטרלי ואובייקטיבי לצד היותו מקצועי ובעל ידע וניסיון רבים בתחום. עורך דין סכסוכי ירושה הוא הגורם אליו יש לפנות כדי ליישב קונפליקטים אלה.  עורך דין יוסי ברקוביץ ' הוא עורך דין לענייני ירושות וצואות, בעל ניסיון רב הן בפתרון סכסוכים מעין אלה וגם מסייע במניעתם, למשל על ידי ליווי בכל הקשור לעריכת צוואה באופן מוקפד ומסודר.

      ירושות וצוואות הן נושא רגיש במשפחות רבות, נושא שעלול לגרום לסכסוכים. לא אחת קורה כי משפחות  מגיעות לנתק בין אחים, או בין ילדים להורה שנותר בחיים בגלל סכסוכי ירושה. כעריכת צוואה בצורה מסודרת יכולה למנוע את כל אותם ויכוחים עתידיים ומריבות שעלולות לפרוץ בין אחים או בין בני משפחה. הדרך היעילה ביותר לפתור סכסוכי ירושה שנוצרים או אפילו למנוע אותם, היא באמצעות עורך דין לדיני ירושה, שהינו בעל ניסיון רב בתחום זה, וידע כיצד ליצור פתרונות יצירתיים כשצריך ומכיר את דיני הירושה על בוריים. עורך דין יוסי ברקוביץ הוא עורך דין ירושות וצוואות בעל ניסיון רב  בנושא, ליווה משפחות רבות שמצאו את עצמן בתוך סכסוך או מחלוקות בעניין, כולל בחיבור שישנו בין דיני ירושה ומקרקעין.

      כיצד להתמודד עם סכסוכי ירושה?

      כאמור, סכסוכי ירושה הם לצערנו תופעה נפוצה יחסית במשפחות, המגיעים לעיתים עד כדי  ניתוק ומריבות לא נעימות. למרות זאת, אם ישנו רצון חזק מספיק בקרב כל הצדדים לפתור את העניין, ניתן לעשות זאת בעזרת עורך דין מומחה בתחום. לעורך דין לענייני ירושה יש שני יתרונות בולטים. האחד הוא כמובן המקצועיות שלו ובקיאותו בכל דיני הירושה כך שיוכל להביא את בני המשפחה לעמק השווה או לפחות להכריע בצדקת אחד הצדדים בהתאם לחוקים בעניין. יתרון שני הא היותו צד ניטרלי ללא שום אינטרסים בעניין או מתן עדיפות לצד אחד על פני האחר.

      סיכום דבר

      לא רק בחלוקת ירושה ללא צוואה שמתעוררות בה מחלוקות יכול עורך הדין להביא לפתרון העניין אלא  גם כאשר ישנה התנגדות לצוואה. כאשר המצווה הותיר אחריו צוואה מסודרת בה הוא מנחה כיצד לחלק את רכושו בין היורשים, לכאורה הכל יכול להתנהל כשורה, אך לעיתים עלולים יורשים להביע התנגדות לצוואה הקיימת. כאשר הצוואה איננה כתובה באופן ברור או שאיננה ערוכה בצורה משפטית שתיתן לה תוקף. מחלוקת נוספת שיכולה להתעורר היא לגבי מכירת נכס דירה שנשארה בירושה. הפתרון לכך הוא פירוק שיתוף מקרקעין שנעשה גם הוא בעזרת עורך הדין. בכדי לא להישאר רק במצב של סכסוכי ירושה בין בני המשפחה או האחים, ולחלק את הירושה באופן חלק, מומלץ להיעזר בעורך דין ירושות וצוואות  שינהל את העיזבון וחלוקתו. עורך הדין ברקוביץ מתמחה בכל אותן סוגיות משפטיות בנושא ויסייע גם לכם. מוזמנים ליצור קשר בכל שאלה או בקשה.

      מה עושים עם סכסוכי ירושה בין אחים?

      לעיתים כאשר ישנה ירושה אותה צריך לחלק בין אחים עלולים להתגלות חילוקי דעות. מקרים מעין אלה קורים לא אחת גם במשפחות הכי טובות. סכסוכי ירושה בין אחים יגרמו לעיכוב ההליכים במימוש הירושה. לשם כך רצוי לשכור שרותיו של עורך דין המתמחה בדיני ירושה ובעזרתם יוכל לבצע מעין גישור שיסייע בפתרון הסכסוך. עורך הדין יוסי ברקוביץ המתמחה בכל הקשור לדיני ירושה והוא בעל ניסיון רב בפתרון מצבים של סכסוכי ירושה בין אחים.

      האם יש דרכים למנוע סכסוכי ירושה בין אחים?

      סכסוכי ירושה בין אחים היו מאז ומעולם, וכנראה שאי אפשר למנוע אותם לחלוטין. אך ניתן לפתור אותם ביתר קלות כאשר נעזרים בעורך דין שזהו תחום ההתמחות שלו. על פי החוק, כאשר ישנם כמה יורשים ואחד מן האחים מתנגד לקיום הירושה, יכול הוא להגיש בקשה להתנגדות לצו הירושה. גם  כאשר ישנה צוואה הדבר לא מונע סכסוכים מעין אלה לחלוטין. ישנם מצבים בהם מוגשת התנגדות לצו קיום הצוואה. איך ניתן להפחית את הסיכוי לסכסוך בין האחים על רקע ירושה?

      עריכת צוואה: בני זוג יכולים לערוך צוואה בין אם הדדית בין אם לחוד, בכדי למנוע את כל אותם סכסוכים עתידיים בין האחים. עם זאת, גם צוואה יכולה להוביל לויכוחים, למשל כאשר ישו חשד שהצוואה נערכה באופן לא נקי, תוך הפעלת לחץ על עורך הצוואה.

      • התנהלות על פי החוקים של דיני ירושה, ובמידת הצורך בקשת התנגדות למימוש ירושה באופן מסודר בהתאם לחוקים, למשל כאשר לאחד מן היורשים האחים יש הוכחות לקיומה של צוואה.

      כיצד ניתן למנוע סכסוכי ירושה?

      מניעת סכסוכי ירושה בין אחים או לפחות הורדת הלהבות במהירות תיעשה באמצעות עורך דין שינהל את מימוש הירושה באופן נטרלי מקצועי ויעיל בין האחים. כך כל סכסוך שעלול לעלות במהלך הדרך יעבור דרך עורך הדין לדיני ירושה שידע כיצד להתנהל ולייעץ בהתאם לצורך.סכסוכי אחים כנראה שלא ניתן למנוע לחלוטין כי היו כאן מאז ומעולם, אך ישנן דרכים להפחית ולפתור אותם בעזרת עורך דין שיודע כיצד לייעץ ולנתב את הדרך צעד אחר צעד עבור היורשים שגם נמצאים כעת במצב רגיש בעקבות פטירת יקירם. מוזמנים ליצור קשר עם עורך הדין ברקוביץ' המומחה בתחום דיני ירושה בכל שאלה או בקשה.

      עו"ד סכסוכי ירושה

      סכסוך בין יורשים הוא אירוע נפוץ. הנכסים השונים הנכללים בעיזבון עשויים להיות בעלי ערך כספי גבוה מאוד, ובנוסף כשאדם הולך לעולמו עלולים לצוף על פני השטח מתחים שקודם לכן הוצנעו. לכל סכסוך כזה עלולות להיות השלכות קשות. לעומת זאת, אפשר לפתור ביעילות בעזרת עורך דין סכסוכי ירושה כולל כאלה חמורים במיוחד. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע ליורשים רבים גם לשמור על זכויותיהם וגם להימנע מסכסוך מצער.

      איך פותרים בעזרת עו"ד סכסוכי ירושה?

      * משא ומתן – הסכם בין יורשים מונע סכסוכים קשים ומאבק משפטי שעלול להימשך שנים רבות (ולגבות מחיר יקר מכל הצדדים). באופן טבעי לא קל לייצר הסכם שישקף את האינטרסים של כל היורשים, כך שכולם יסכימו לחתום על ההבנות שיושגו. עורך דין מיומן יודע איך להניע תהליך שבסופו מצב win-win אמיתי, ולרתום אליו את כל היורשים.
      * הליך משפטי – יש גם מצבים שבהם הפתרון מושג בחסות בית משפט לענייני משפחה, שמוסמך למשל לבטל צו ירושה שכבר הוצא וכך למנוע פעולות שונות מצד חלק מהיורשים בניגוד לאינטרסים של יורשים אחרים. ערכאה שיפוטית זו היא גם הרשות שבוחנת התנגדויות למתן צו ירושה כך שמלכתחילה לא יוצא הצו (כשהבקשה עצמה מוגשת לרשם לענייני ירושה).
      * להקדים תרופה למכה עם צוואה נכונה – במקרים רבים הדרך הטובה ביותר לפתור בעיה היא בכך שמונעים ממנה להיווצר מלכתחילה. בהקשר של סכסוכי ירושה, הפתרון הוא צוואה. ליתר דיוק, צוואה שלוקחת בחשבון רגישויות משפחתיות וכל גורם אפשרי אחר לסכסוך, ומנטרלת אותם מבעוד מועד.

      שירות אחראי וקשוב

      כדי לפתור בעזרת עורך דין סכסוכי ירושה נדרשת קודם כל כנות, על-מנת לשתף את איש המקצוע בכל המידע הרלוונטי – מידע שמהווה בסיס הכרחי לגיבוש האסטרטגיה המיטבית. מצד עורך הדין נדרשים קשב מלא ולא פחות מכך, אחריות רבה. עו"ד יוסי ברקוביץ' הוא משפטן מיומן בעל ניסיון רב בתחום הירושות. בהתאם הוא אמון על מציאת פתרונות יעילים לכל מצב, ובפרט לגיבוש הסכמים בין יורשים שמאפשרים לכל הצדדים לצאת לדרך חדשה מבלי לוותר על אינטרסים מהותיים עבורם.

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support