לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    איתור נכסים של נפטר

    כאשר אדם נפטר ואינו משאיר אחריו צוואה מפורטת הכולל פירוט של נכסיו, היורשים על פי דין מתקשים לדעת אילו נכסים השאיר אחריו המנוח, במיוחד במצבים שבהם הירושה מתקבלת מקרוב משפחה ולא מהמעגל הראשון של בני המשפחה. היורשים מעוניינים להוציא צו ירושה כדי לממש את העיזבון שהשאיר אחריו המנוח, אך בהיעדר צוואה הם עלולים להתקשות באיתור הנכסים. לכן, הדרך הנכונה והמומלצת לאיתור נכסים של המנוח היא בעזרת עורך דין צוואות וירושות.

    עורך דין מקצועי ומנוסה לענייני צוואות וירושות מתמחה באיתור נכסים עבור יורשים על פי דין, הוא מציע שירות מקצועי גם לאיתור נכסים של חייבים. עורך דין מנסה לאתר את הנכסים של הנפטר במאגרי מידע המנוהלים ע"י רשויות המדינה, בדרך כלל במאגרי מידע של משרד המשפטים, ובנוסף על זאת הוא מנסה לאתר נכסים נוספים של המנוח דרך מאגר מידע של הבנקים, חברות הביטוח, קופות הפנסיה והגמל וכיוצא בזה.

    כמו כן, במסגרת הפעולות לאיתור הנכסים שהותיר אחריו הנפטר, היה ונדרש הדבר, עורך דין מבצע בדיקות וחיפושים לאיתור נכסי הנפטר גם במדינות שונות בעולם, זו פעולה כירורגית ומורכבת והמשימה עשויה להימשך זמן רב, ולרוב בליווי קולגות ממדינות אחרות . לאחר איתור כלל הנכסים של המנוח, עורך הדין מייעץ ליורשים על פי דין כיצד להתנהל מול רשויות המדינה ולהקטין את חבות המס, אם יש.

    איתור נכסים של נפטר שהותיר אחריו צוואה

    יש לציין כי לא פעם היורשים החוקיים של המנוח אינם מצליחים לאתר נכסים של הנפטר למרות שיש צוואה. אם הנפטר הוא תושב ישראל והוא השאיר אחריו צוואה חוקית ותקפה הכוללת נכסים בחו"ל, חשוב לפנות לעורך דין מנוסה לענייני ירושה מאחר ויש לתרגם את מסמך הצוואה בדיוק רב ובהתאם לכללים המחייבים במדינה הזרה, כמובן בשפה המקומית. עורך הדין דואג לאישורים הנדרשים כדי לממש את הנכסים שהותיר אחריו המנוח בחו"ל, לכן מעבר לתרגום הצוואה עליו לדאוג גם לאישור נוטריוני, לאישור אפוסטיל מבית המשפט ועוד.

    איתור נכסים לפי שם או תעודת זהות

    כדי לאתר את נכסי הנפטר בישראל יש לבצע חיפוש במאגרי המידע של הרשויות השונות, למשל מאגר המידע של לשכת רישום המקרקעין. את הבקשה לאיתור נכסים בלשכת רישום המקרקעין שבמשרד המשפטים מבצעים באופן מקוון, יש לשלם אגרה והחיפוש אפשרי רק לאחר קבלת צו מבית המשפט.

    בנוסף על זאת, בעזרת עורך דין מנוסה מבצעים איתור נכסים של המנוח במערכות הבאות:

    • חשבונות בנק – בתהליך איתור נכסיו של הנפטר מבצעים חיפוש של חשבונות בבנקים המסחריים השונים. חשוב לציין כי עורך דין יכול לאתר במרבית המקרים את חשבונות הבנק על שמו של הנפטר, אך הפירוט אינו כולל את היתרה בחשבונות, סוג חשבון הבנק, מספר חשבון ועוד. היורשים החוקיים נדרשים לפנות אל הבנקים כדי לממש את הנכס.
    • כספי פנסיה וביטוחים – בבדיקת איתור נכסים של המנוח מנסים להתחקות אחר כספי פנסיה וביטוחים על שם הנפטר. לא פעם מגלים נכסים על שם הנפטר שלא היו ידועים ליורשים על פי דין ושאינם כלולים בצוואת המנוח, למשל כספים בפוליסת ביטוח חיים למקרה מוות, קרנות השתלמות, קרן פנסיה ותיקה ועוד.
    • נכסים לא מוצהרים – בתהליך איתור נכסיו של המנוח מגלים לא פעם גם נכסים לא מוצהרים, ועורך הדין מסייע ליורשים החוקיים לממש אותם.

    איך מבצעים איתור נכסים של נפטר?

    לאחר שהיורשים קמים מהשבעה לאחר פטירתו של המנוח, עליהם לאתר מידע על נכסיו כדי לממש את העיזבון. במקרים רבים אין ליורשים מספיק מידע על הנכסים וכיצד לחלק אותם בין היורשים החוקיים, לכן יש לפנות לעורך דין ירושות וצוואות המתמחה בנושא זה.

    עורך הדין בוחן את המסמכים הקיימים ברשות היורשים החוקיים, הוא מבצע חיפוש יסודי ומעמיק במאגרי המידע השונים, מסייע בחיפוש עדויות אח נכסים מושבעים ולא מוצהרים ועוד. לאחר איתור נכסי הנפטר עורך הדין מסייע בתהליך חלוקת ירושה ללא צוואה תוך ייעוץ מקצועי והתייחסות נכונה להיבטי המיסוי.

    נכתב על ידי:

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שרות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    איתור נכסים של נפטר

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support