לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    בקשה למינוי אפוטרופוס לבגיר

    מינוי אפוטרופוס לבגיר

    מסלול החיים הרגיל של אנשים בוגרים הוא שהם אחראיים לעצמם ומקבלים את ההחלטות עבור החיים שלהם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שבהם אנשים בוגרים לא יכולים או לא מסוגלים לקבל החלטות עבור עצמם ואז יש צורך בתהליך של מינוי אפוטרופוס לבגיר שיקבל החלטות עבורו וינהל עבורו את ענייניו. מדובר בעניין משפטי ומהותי שהאפוטרופוס הכללי במדינה מתערב בו על פי הצורך על מנת למנוע ניצול לרעה של מצבו של אדם אשר מונע ממנו לקבל החלטות בנוגע לכספים שיש ברשותו, רכוש או נושאים שקשורים בניהול הבריאות שלו עצמו.

    איך מתבצע התהליך של מינוי אפוטרופוס לבגיר?

    כאשר אדם בגיר זה או אחר הופך לכזה שאינו כשיר לקבל החלטות בנוגע לחייו שלו – יכולים קרובי המשפחה שלו להגיש בקשת מינוי אפוטרופוס לבגיר דרך המערכת הממשלתית המקוונת. יש כמה אפשרויות לעניין זה. יתכן ואותו אדם ערך מסמך של ייפוי כוח מתמשך ולכן האפוטרופוס יהיה המיופה שהוחתם והסכים לכך. במידה ולא – ימונה אדם אחר ויש גם מקרים שבהם האפוטרופוס הכללי של המדינה יהיה האפוטרופוס של אזרחים במקרים מסוימים ותחת קריטריונים כאלה ואחרים. העיקר שיימצא האדם האמין שיוכל להמשיך לנהל את ענייניו של אותו בגיר בלתי כשיר וכך כספיו, רכושו ומצבו הבריאותי יהיו בהשגחה ויתקבלו החלטות מהימנות בנושאים אלה.

    החשיבות של אדם שיקבל החלטות

    אין ספק שהנושא של מינוי אפוטרופוס לבגיר הוא נושא רגיש ומורכב ולא בכדי הוא עניין משפטי לכל דבר. המדינה רוצה לוודא שאנשים בגירים שלא מסוגלים לקבל החלטות לא מנוצלים על ידי אנשים אחרים, מה שיגרור בעיות בהמשך הדרך. לא בכדי יש המלצה גורפת לערוך ייפוי כוח מתמשך שבו דואגים מבעוד מועד לאפוטרופוס שייבחר וכך יש הרבה שקט נפשי, שכן מצב בריאותי בעייתי יכול לקרות יש מאין ואף אדם לא חסין מפני הפתעות לא נעימות של החיים.

    עורך הדין יוסי ברקוביץ' מוסמך בעריכת ייפוי כוח מתמשך, עריכת צוואות וייצוג יורשים ומומלץ לקבל ממנו ייעוץ אישי בנושאים אלה.

    אפוטרופוס לבגיר

    אפוטרופוס לבגיר

    אנשים בוגרים שמנהלים את העניינים ושגרת היומיום שלהם בצורה חלקה ותקינה עלולים יום בהיר אחד למצוא את עצמם במצב שבו אין הם מסוגלים לבצע את הפעולות השגרתיות המוכרות להם. יתכן ועברו תאונת דרכים או שקרה להם אירוע מוחי שגרם להם לנזק גופני זמני או מתמשך. המשמעות היא שיש למנות להם אפוטרופוס לבגיר על מנת שיהיה מי שימשיך לנהל את העניינים שלהם תוך התבססות על אותו הלך רוח כפי שהם היו עושים את זה. לשם כך צריך למנות למשימה מהותית זו אדם שהם היו סומכים עליו ויודעים שהוא יעשה את מה שהם היו עושים, בדיוק באותה הדרך.

    התהליך של מינוי אפוטרופוס לבגיר

    חשוב להבין שמדובר בפרוצדורה משפטית לכל דבר ועניין ושום אדם לא יכול למנות א עצמו על דעת עצמו. האפוטרופוס הכללי במדינה רוצה לוודא שאף אחד לא מנסה לנצל לרעה את המצב הבעייתי אליו נקלע אדם זה או אחר לשם גניבת כספו, זהותו או ביצוע פעולות בשמו, פעולות שהוא לא היה מבצע מרצונו החופשי. יש להגיש בקשה מקוונת לצורך מינוי אפוטרופוס לבגיר, להסביר את הנסיבות וכמובן לתמוך בבקשה על ידי מסמכים או אישורים רפואיים מאנשי מקצוע. יש לא מעט אנשים שערכו ייפוי כוח מתמשך והמיופים הם אלה שיהפכו להיות האפוטרופוסים. זו בדיוק המטרה של ייפוי הכוח.

    מעורבות המדינה במינוי אפוטרופוס

    המדינה מגנה על אזרחיה הבלתי כשירים רפואית וקוגניטיבית ודואגת שיהיה להם אפוטרופוס, כלומר מי שיהיה אחראי עליהם ויוכל לקבל החלטות בשמם ועבורם. כאשר דנים בנושא של מינוי אפוטרופוס לבגיר חשוב לדעת שיש חלוקה בין מינוי זה לענייני רכוש בנפרד ממינוי לענייני גוף. כך האפוטרופוס יהיה רשאי לקבל החלטות בנושאים ספציפיים על פי המצב המדובר ואותו אדם בלתי כשיר יהיה מוגן מפני מי שלא רוצה בטובתו. זו המשמעות של המינוי ושל ייפוי כוח מתמשך.

    מתעניינים בנושא של ייפוי כוח מתמשך ומינוי אפוטרופוס לאנשים בוגרים? פנו לעורך הדין יוסי ברקוביץ וקבלו את כל המידע הרלוונטי והמתאים לכם.

    התהליך של מינוי אפוטרופוס לבגיר

     

    בקשה למינוי אפוטרופוס לבגיר

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support