לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    טעות סופר בצוואה

    צוואה מאפשרת לאדם להורות כיצד יחולק רכושו לאחר מותו, את הצוואה ניתן לערוך באחת הדרכים המותרות על פי חוק הירושה. החוק נועד להסדיר את תחום הצוואות והירושות בישראל, החוק עוסק בנושאים רבים, ביניהם כיצד לערוך צוואה, מי הם היורשים על פי צוואה, מי הערכאה המשפטית המורשית לפסוק בענייני צוואה, כיצד אפשר להתנגד למתן צו קיום צוואה ועוד.

    בין השאר, בסעיף 25 לחוק הירושה נקבע מה הדין במקרה שנתגלה פגם בעריכת הצוואה כתוצאה מטעות סופר, החוק קובע כי לבית המשפט לענייני ירושה ישנה סמכות לאשר את הצוואה גם אם נתגלה בה פגם כמו טעות לשונית – כתיב, פיסוק ותחביר.

    טעות קולמוס עלולה להביא לעמימות וסתירות

    טעות סופר בכתיבת הצוואה עלולה לגרום לסיבוכים משפטיים בגלל עמימות וסתירות בתוכן המסמך. לעתים, כתוצאה מטעות סופר קשה להבין מה היה רצונו של המצווה בעת עריכת צוואתו, אך כל עוד הדברים מובנים מבחינת כוונתו של המצווה, נוטה בית המשפט לענייני משפחה לאשר את צוואת המנוח מאחר ואין הצדקה לפסילת הצוואה.

    חוק הירושה מסמיך את בית המשפט לענייני משפחה לתקן טעויות סופר ולאשר את צוואת המנוח. תפקידו של בית המשפט לפרש את הצוואה על פי לשונה המקורית. במידה ובית המשפט מגלה פגם בצוואה וטעויות לשוניות כמו טעויות כתיב, פיסוק ותחביר, הוא רשאי לתקן את הטקסט בצוואה, וכך בית המשפט מפרש מחדש את צוואתו של המנוח לאחר התיקון.

    ראוי לציין כי תיקון טעות סופר בצוואה מחייב את בית המשפט לנקוט באמצעי זהירות ולפרש את צוואת המנוח בהתאם לכוונתו המקורית. בית המשפט נדרש לתת לצוואת המנוח את משמעותה האמתית והמקורית, זו דרישה מחייבת לכן השופטים חייבים להשתכנע בכוונת המנוח בעת עריכת צוואתו, אחרת הם עלולים להחליט על פסילת הצוואה.

    עריכת צוואה בעזרת עורך דין מנוסה

    כדי להימנע מסיבוכים משפטיים עתידיים ועל מנת להבטיח כי רצונו של המצווה ייעשה על פי כוונותיו, חשוב לערוך את הצוואה בעזרת עורך דין ירושות וצוואות המתמחה בכך. כתיבת ועריכת הצוואה בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה מבטיחה מניעת טעויות, לרבות פגמים כמו טעות סופר. כך ממזערים את הסיכון לסכסוך בין יורשים, לפסילת הצוואה בבית המשפט ולמחיקת סעיף זה או אחר מהצוואה.

    חשוב להדגיש כי טעות סופר בצוואה נחשבת לפגם טכני, לכן נקבע בחוק הירושה ובפסיקות השונות בבתי המשפט, כי ניתן לתקן את הטעות ולהורות על קיום הצוואה. כאמור, בית המשפט נדרש לבצע תיקון טעות סופר כל עוד הוא מסוגל להבין את כוונותיו של המצווה ולהישאר נאמן לרצונו מתוך כבוד למנוח ומכוונה לאפשר למצווה שצוואתו תמומש על פי רצונו.

    אם טעות הסופר גורמת לסתירות מובהקות ובית המשפט אינו משתכנע כי ביכולתו להבין את כוונת המוריש, הוא עשוי במקרים מסוימים להורות על ביטול הצוואה או לבטל רק סעיף מסוים.

    טעות סופר בצוואה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support