לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    מסמך משפטי שבו מפורטים היורשים

    במקרים שבהם אין צוואה, נדרש צו ירושה על-מנת להשתמש בנכסים שהותיר המנוח. בצו הירושה מפורטים היורשים, בהתאם לדיני הירושה הקובעים בחוק. עו"ד יוסי ברקוביץ' מפרט מיהם היורשים ומה חלקם בעיזבון:

    מיהם היורשים על סמך צו ירושה ומה חלקם בעיזבון?

    * בן/בת זוג – בן/בת זוג (לרבות ידועים בציבור) זכאים לכל המיטלטלין המשויכים למשק הבית המשותף, לרבות כלי רכב. כמו כן אישה זכאית לכתובה אם יש כזו. בשאר העיזבון החלק של בן/בת הזוג הוא 50% אם למנוח/ה יש ילדים או הורים (או צאצאי ילדים), ו-66.66% אם אין ילדים והורים (אבל יש אחים או צאצאיהם).

    * ילדים – אם יש בן/בת זוג, הילדים מתחלקים ב-50% מהעיזבון, בחלוקה שווה ביניהם. אם אין בן/בת זוג, הילדים חולקים ביניהם את כל העיזבון. במקרה של ילד שנפטר והשאיר ילדים, הם יקבלו את חלקו (ויחלקו אותו ביניהם בחלקים שווים).

    * הורים – הורי המנוח/ה נכנסים לתמונה רק אם אין ילדים או צאצאים לילדים. החלק שלהם בעיזבון הוא 50% כשיש בן/בת זוג, ו-100% אם אין בן/בת זוג.

    * אחים – כשאין ילדים או צאצאים לילדים, וגם ההורים לא בין החיים, דיני הירושה קובעים כי האחים של המנוח/ה יקבלו חלק מהעיזבון. כשיש בן/בת זוג, החלק הוא שליש (והוא מתחלק שווה בשווה בין האחים), ואם אין בן/בת זוג – האחים חולקים ביניהם את מלוא העיזבון. אם יש אח שכבר נפטר, ילדיו של אותו אח מקבלים את חלקו.

    * מעגל נוסף – סבים וסבתות, דודים ודודות, אחיינים ואחייניות עשויים להיכלל בצו הירושה אם אין בן/בת זוג, אין ילדים, ההורים לא בין החיים וגם אין אחים וצאצאיהם.

    סיוע ממשי במימוש הזכויות

    הוצאת צו ירושה עלולה להסתבך במקרים מסוימים, וכשזה המצב מומלץ לפנות מבעוד מועד לעורך דין בעל ניסיון בתחום. עו"ד יוסי ברקוביץ' הוא משפטן ותיק שכבר טיפל בהצלחה בתיקי ירושות מכל הסוגים וסייע לזכאים לממש את חלקם בעיזבון בזמן קצר וללא טרחה מצידם. השירות ניתן בזמינות גבוהה ובמסירות אמיתית.

    מסמך משפטי שבו מפורטים היורשים

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support