לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    מס ירושה בישראל

    במדינות מערביות רבות ברחבי העולם, ובכלל זה ארצות הברית, גרמניה וצרפת, יש מס ירושה המוטל על נכסים וכספים מסוגים שונים שמועברים בירושה, בכל מדינה המס מוטל על ירושות בהתאם לסכום הנקבע בחוק. גם בישראל היה נהוג מס ירושה, הנקרא גם מס עיזבון, עד לשנת 1981. לאחרונה מתקיים דיון ציבורי ער בנושא בעקבות הדיונים באוצר בשנתיים האחרונות לחדש את המס על ירושות בשווי העולה על 10 מיליון שקל.

    ההיסטוריה של מס ירושה בישראל

    באוגוסט 1949 החליטה הכנסת להטיל מס עיזבון על ירושות, בחוק נקבעו מדרגות מס שונות ושיעורים שונים של מס ירושה בהתאם לקרבה בין היורשים למנוח. הכנסת החליטה להטיל מס בשיעור עד 40% על צאצאי המנוח, כאשר יורשים בקרבה רחוקה מהמנוח נאלצו לשלם מס גבוה יותר, עד 70%.

    לאורך השנים חלו שינויים רבים בחוק, הועלו גם טענות לביטולו בגלל סיבות שונות ומגוונות, כמו כן התגלו קשיים רבים לגבות את המס מהיורשים ולמעשה המדינה כמעט ולא הצליחה לקבל תשלומים מיורשים, התמורה הייתה נמוכה מאד, לכן לבסוף הוחלט בשנת 1981 לבטל את חוק מס עיזבון. כאשר שר האוצר הנוכחי הודיע באמצע 2015 על התוכנית להוזלת הדיור התגלה כי בין סעיפי התוכנית נכלל גם ביטול הפטור ממס שבח על דירה שהתקבלה בירושה, אלא אם מוכרים את הנכס תוך שנתיים.

    למעשה, זו הייתה הפעם הראשונה מאז 1981 שבה המדינה החליטה שוב להטיל מס על ירושה באמצעות ביטול הפטור ממס על דירות המתקבלות בירושה, ורבים ראו בכך כצעד ראשון לקראת שובו של מס הירושה שהיו לו מתנגדים רבים בעבר וגם בהווה.

    חשוב להדגיש כי מהמס על ירושה שבכוונת האוצר להטיל ניתן להתחמק מאחר ואפשר למכור את הדירה בפרק זמן שנקבע, עם זאת ממס ירושה לא ניתן להתחמק. במשרד האוצר טענו כי המס על הדירה מירושה נועד לעודד מכירת דירות כדי להגביר את ההיצע ולהקל על זוגות צעירים לרכוש דירה למגורים.

    מלכודת מס אפשרית ליורשים

    דיני הירושה בישראל נחשבים לדינמיים, החוקים משתנים אחת לתקופה, לכן חשוב לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין צוואות וירושות המתמחה בתחום מורכב זה. אמנם עדיין אין מס על דירות שמקבלים בירושה, אך ידוע כי הפקידים במשרד האוצר מעוניינים לקדם הצעת חוק בנושא כדי להגדיל את קופת המדינה.

    לכן, למרות שבמצב הנוכחי מס הירושה עדיין אינו קיים, כאשר כותבים צוואה יש להתייחס לאפשרות כי יוטל מס בשיעור מסוים על דירות ונכסים בירושה, ולפני הפקדת צוואה ברשם הירושות יש לברר כיצד עשוי מס להשפיע על היורשים ובאיזה מקרים. חשוב להדגיש כי אם יוטל מס על דירות בירושה או מס ירושה על נכסים וכספים, הצפי הוא כי שיעור המס יעמוד המס על כ- 10%, כאשר יוטל מס רק על ירושות בהיקף גבוה מ-10 מיליון שקל ליורש.

    לקריאה נוספת בנושא ירושות כנסו:

    מס ירושה בישראל

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support