לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    נישול מירושה

    בתי המשפט בארץ עוסקים לא פעם בטענות מצד יורשים חוקיים כי הם נושלו מהירושה שלא כדין, למשל בגלל השפעה לא הוגנת של יורש אחר שניצל את קרבתו למוריש ואת יכולת ההשפעה שלו עליו. ברוב המקרים, טענת נישול מהירושה עולה כאשר היורשים מגלים את צוואתו של האדם המנוח, ולאחר קריאת הצוואה הם עלולים לחוש מקופחים, ובמקרים מסוימים יש בסיס לטענותיהם בגלל השפעה לא הוגנת מצד יורש אחר או בגלל תחושה כי חלוקת הרכוש אינה משקפת את רצונו של המנוח.

    מה אומר חוק הירושה?

    חוק הירושה, תשכ"ה-1965, קובע כי לכל אדם יש זכות להורות על אופן חלוקת רכושו כרצונו החופשי, כל עוד האדם מסדיר זאת בצוואה חוקית ובהיותו צלול ולא נתון להשפעות חיצוניות. את הצוואה מומלץ לנסח ולכתוב בעזרת עורך דין ירושות וצוואות המתמחה בנושא, וזאת כדי להימנע מבעיות בכתיבת הצוואה ומסיכוי לפסילתה. בחוק הירושה נקבעו גם התנאים המאפשרים ליורשים על פי דין או לכל אדם אחר הרואה עצמו כיורש, לערער על תקינות וחוקיות הצוואה.

    סעיף 30 לחוק הירושה קובע במפורש כי אם הצוואה של המנוח נערכה תחת השפעה בלתי הוגנת, או תחת איום, מרמה או כפייה – הצוואה אינה חוקית וניתן לבטלה. לכן, אם הוכח בבית המשפט כי הצוואה לא משקפת את רצונו הכנה של המנוח מאחר והיא נכתבה תחת השפעה לא הוגנת – הרי שאין לצוואה תוקף משפטי, ורכושו של המנוח יחולק בין היורשים על פי דין, בכפוף להוראות החוק.

    לקיים את רצון המת

    הכלל המנחה את בתי המשפט בארץ הוא לכבד את רצונו של המנוח ולקיים את צוואתו, גם אם החליט מסיבה השמורה לו בלבד לנשל את אחד או יותר מהיורשים. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן לבטל את הצוואה, למשל אם נמצאו פגמים טכניים או מוסריים בצוואה. בנוסף, יורשים המרגישים מקופחים יכולים להגיש לבית המשפט תביעה לביטול הצוואה בגין טענה של נישול מירושה שאינו כחוק, בין השאר בגלל השפעה לא הוגנת מצד יורש אחר, כתיבת הצוואה תחת איום או כפייה וכדומה.

    במקרים אלה בהם אחד או יותר מהיורשים חשים מקופחים בגלל נישולם מהירושה, באפשרותם להגיש התנגדות לקיום צוואה לרשם הירושות, ועל הרשם להעביר את התיק לבית המשפט לענייני משפחה כדי לפסוק בנושא. זו החלטה מורכבת מאחר ובית המשפט מעוניין לכבד את רצונו של המנוח, לכן הוא מחמיר בבדיקת טענות היורשים החשים מקופחים, ומומלץ להגיש את ההתנגדות לצו קיום צוואה בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה.

    ראוי לציין כי מי שהגיש את ההתנגדות לקיום צוואת המנוח חייב להציג בפני בית המשפט מסמכים ועדויות המוכיחים את טענותיו, מעל לכל ספק סביר.

    אגב, מומלץ גם למי שמנסח צוואה ומעוניין לנשל אדם מסוים מהירושה, לכתוב צוואה עם עורך דין, לצרף מסמכים המעידים על כשירות רפואית ואפשר גם להורות על הענקת הנכסים לפני המוות, כדי להימנע מפסילת הצוואה בהמשך.

    ברוב המקרים, טענת נישול מהירושה עולה כאשר היורשים מגלים את צוואתו של האדם המנוח, ולאחר קריאת הצוואה הם עלולים לחוש מקופחים. קראו על נישול מהירושה ודרכי ההתמודדות

    נישול מירושה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support