לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת

    יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים, כשישנו רצון לסייע להורה (או אח/אחות), משיקולי מיסוי וגם כשמדובר על נכס שאין בו תועלת אלא להפך, הוא עלול להכביד. עו"ד יוסי ברקוביץ' מסייע לממש את הרצון להסתלק מהצוואה ביעילות ובאחריות.

    איך מתבצעת הסתלקות מצוואה?

    * תצהיר מפורט – לנוכח חשיבותה הרבה של ההחלטה להסתלק מצוואה, אי אפשר סתם להודיע על כך, אלא יש למלא תצהיר בפני עורך דין (שתפקידו הוא לוודא כי האדם מודע לכל השלכות הצעד, וכי הוא עושה זאת בלב שלם ומתוך רצון אמיתי וכן). בתצהיר יש לפרט מהו שיעור ההסתלקות, ואם היא נעשית לטובתו של אדם ספציפי.

    * כתובת הפנייה – התצהיר הנ"ל מוגש אל הרשם לענייני ירושה, אלא אם כן המקרה מטופל ע"י בית משפט לענייני משפחה (ואז הוא הכתובת הנכונה).

    * אישור בית משפט – קטין יכול לוותר על חלקו בעיזבון אולם הוויתור ייכנס לתוקף רק אם בית משפט אישר זאת. באופן דומה אם אדם שמוגדר "פסול דין" מבקש להסתלק מהצוואה שבה הוזכר, בית המשפט ידון בבקשה והוא זה שיפסוק אם ההסתלקות תקפה.

    * הסתלקות עבור תמורה – אם האדם שמסתלק מהצוואה מקבל על כך תמורה – למשל ויתור על זכויות במקרקעין תמורת סכום כסף מסוים – הדבר נחשב לעסקה, והיא עשויה להוביל לחבות מס. בהתאם חשוב לתכנן את ההסתלקות מהצוואה בעזרת עורך דין מנוסה.

    טיפול מקצועי ויעיל

    הסתלקות מצוואה מחייבת התנהלות מדויקת ויעילה, על-מנת להשלים את המהלך בזמן קצר ככל האפשר ובכך להבטיח את מימוש רצונו של האדם. חשוב לציין שניתן להסתלק מצוואה באופן חלקי, כלומר לשמור חלק מהנכסים המגיעים לאדם על-פי הצוואה, או להסתלק באופן מלא, כלומר לוותר על כל הזכויות המגיעות לאדם. עו"ד יוסי ברקוביץ' מקפיד על ייעוץ מקצועי מקיף וסבלני עוד לפני הגשת הבקשה, וכאמור על עריכת הבקשה והגשתה באופן מקצועי שמבטיח את השלמת הטיפול בבקשה ללא עיכובים מיותרים.

    פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support