לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    אופן חלוקת הנכסים בין היורשים

    עיזבון – כלומר כלל הנכסים שהותיר אדם שהלך לעולמו – הוא במקרים רבים מקור לחילוקי דעות בין מי שאמורים לחלוק ביניהם את אותם נכסים. אמנם החוק מאפשר לכל אדם לערוך צוואה שמבהירה כיצד יחולק רכושו (פעולה מומלצת מאוד!), ובמקרים שבהם אין צוואה ישנם כללים ברורים וחד-משמעיים מתוקף חוק הירושה – אבל המציאות, כידוע, מורכבת. במצב שכזה ניתן לערוך הסכם חלוקת עיזבון שמסדיר את אופן חלוקת הנכסים בין היורשים הזכאים לכך ובהתאם לשיקול דעתם הבלעדי. מציאת פשרה הוגנת שכולם יקבלו היא אמנות של ממש, ולכן כדאי להיעזר בידע ובניסיון של עו"ד יוסי ברקוביץ'.

    מה חשוב לדעת לגבי הסכם חלוקת עיזבון?

    * הסכמה מלאה – רק אם כל היורשים על-פי דין או על-פי צוואה מסכימים ביניהם, העיזבון יחולק על סמך הסכם ולא בהתאם לכתוב בצוואה (או לחוק הירושה, במקרים שבהם אין צוואה תקפה). אם רק יורש אחד מתנגד להסכם, ניתן לפנות לבית המשפט על-מנת שיכריע בסוגיה.

    * הסכם חלקי – ניתן לערוך הסכם לגבי אופן חלוקת העיזבון גם לגבי חלק מהנכסים בלבד. במקרה כזה שאר הנכסים יחולקו בהתאם להוראות הצוואה או לדיני הירושה.

    * מנהל עיזבון – כשהיורשים לא מצליחים להגיע ביניהם להסכמות מלאות, ובמקביל לא ניתן לקבל צו קיום צוואה או צו ירושה עקב התנגדויות שונות, ניתן למנות לעיזבון מנהל – והוא זה שיוביל הסדר (כשהמטרה כמובן היא התייחסות לכלל האינטרסים של כלל היורשים).

    * שיקולי מיסוי – יש כמה וכמה סיבות שבגללן כדאי לחלק את העיזבון באופן שונה מזה שהורתה הצוואה או שקבעו דיני הירושה. לפעמים המניע הוא חיבור רגשי עמוק של אחד היורשים לחלק מהעיזבון, ועוד סיבה נפוצה מאוד היא שיקולי מיסוי.

    איך להבטיח חלוקה של עיזבון בהתאם לאינטרסים שלכם?

    חלוקת העיזבון מחייבת גם תשומת לב לפרטים רבים וגם יכולת להוביל משא ומתן רגיש ומורכב. לעו"ד יוסי ברקוביץ' יש ניסיון רחב היקף בגיבוש הסכמי חלוקת עיזבון ובהתאם גם את היכולות החיוניות הנ"ל. בנוסף הוא בקיא בכל הנוגע להיבטי המיסוי הקשורים להורשה ולמקרקעין, כך שהוא יוכל לסייע לכם גם להימנע מתשלום מיסים לא הכרחיים.

    אופן חלוקת הנכסים בין היורשים

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      מסמך משפטי בעל חשיבות גבוהה
      צוואה היא מסמך משפטי בעל חשיבות גבוהה מאד בעיני מוסדות המדינה ולא בנקל אפשר לערער על תוכן הצוואה או לגרום לכך שהוא לא ייצא לפועל כלשונו. כאשר אדם זה או אחר חש מקופח או חושב שנעשה לו עוול לאחר שהוא...
      להמשך קריאה
      מצב בו הליך משפטי מורכב ביותר
      אחרי פטירתו של אדם זה או אחר יצטרכו קרובי המשפחה שלו לטפל בכמה וכמה נושאים בירוקרטיים שקשורים לפטירה – הנפקת תעודת הפטירה הרשמית, סגירת חשבון בנק וכמובן בדיקה האם הוא הותיר אחריו צוואה שבה מפורט אופן חלוקת העיזבון שלו. למשך...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support