לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    צוואה בכתב יד

    צוואה היא מסמך משפטי חשוב ומחייב, והדרך הבטוחה ביותר לחלוקת העיזבון בהתאם לרצונו החופשי של המנוח. החוק בישראל מכיר ב-4 סוגי צוואות, על ביצוען מופקד הרשם לענייני ירושה. הצוואה נועדה להסדיר את חלוקת הרכוש של אדם לאחר מותו, מומלץ לערוך צוואה כדי למנוע סכסוך אפשרי בין היורשים, כדי להורות על חלוקת העיזבון שלא בהתאם להוראות חוק הירושה בהיעדר צוואה, כדי להסדיר זכויות שימוש בעיזבון, ולמעשה הצוואה מאפשרת לאדם לשלוח יד מקברו ולהשפיע על חיי יורשיו.

    צוואה כתובה בכתב ידו של המצווה

    כאמור, החוק בישראל מכיר ב-4 סוגים שונים של צוואות:

    • צוואה בכתב יד.
    • צוואה בפני עדים.
    • צוואה בפני רשות.
    • צוואה בפני עדים.

    צוואה בכתב יד כתובה בידי האדם המצווה, עליו לחתום עליה בכתב ידו. בסעיף 19 לחוק הירושה נקבעו מספר כללים לעריכת צוואה מסוג זה, ביניהם ציון התאריך בכתב ידו של המצווה, כל הצוואה חייבת להיות כתובה בכתב ידו של המצווה, אין להדפיס את הצוואה במחשב או במכונת כתיבה, ורק המצווה מורשה לכתוב בכתב ידו את צוואתו ולא אדם אחר.

    מומלץ לערוך את הצוואה בכתב יד בנוכחות ובעזרת עורך דין ירושות וצוואות, כך ניתן להימנע ממקרים בהם הצוואה נפסלת בבית המשפט בגלל פגמים ואי הקפדה על הכללים המחייבים. עם זאת, חשוב לציין כי על פי החוק בישראל כל אדם יכול לערוך את צוואתו לבד ובאופן עצמאי וללא עלויות, בבתי המשפט נוטים לכבד את רצון המת לכן גם אם נתגלו פגמים טכניים בצוואה בכתב יד, בית המשפט יורה לקיים את הצוואה למרות הפגמים.

    מהם היתרונות והחסרונות לכתיבת צוואה בכתב יד?

    צוואה בכתב יד נחשבת לקלה ולפשוטה ביותר, כל אדם יכול לנסח את צוואתו באופן עצמאי, עם זאת ישנם מקרים רבים בהם יורשים מגישים התנגדות לקיום הצוואה היות והיא לא נערכה בפני עדים, והמנוח אינו יכול להעיד בפני בית המשפט. במידה והיורשים אינם מרוצים מחלקם בירושה או שלהפתעתם גילו כי המוריש לא כלל אותם בצוואתו, או שהם סבורים כי אדם השפיע על המצווה בעת כתיבת הצוואה, היורשים או חלק מהם עשויים להתנגד לקיום הצוואה, המקרה יופנה לבית המשפט כדי לדון בנושא ולקבל החלטה.

    ישנם מקרים בהם מתגלים פגמים טכניים או עולה החשש כי מדובר בזיוף הצוואה, גם במקרים בהם ההוראות בצוואה עמומות וקשה להבין אותן, במקרים אלה עשויים היורשים להתנגד לקיום הצוואה ובית המשפט נדרש להתמודד עם אתגר משפטי סבוך ומורכב.

    כדאי לדעת כי החוק מאפשר לשנות את הצוואה בכתב יד על ידי עריכת צוואה חדשה, ראוי לציין כי ביטול צוואה על ידי המצווה חייב להיעשות מרצונו החופשי של המצווה, לרוב יש לבטל את הצוואה הקיימת בהתאם לאופן עשייתה. לכן, לביטול צוואה בכתב יד יש לנסח בכתב יד מסמך בשם כתב ביטול, לחתום בכתב יד, להוסיף תאריך בכתב יד ולכתוב כי הצוואה בטלה.

    למאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

    צוואה בכתב יד

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support